Άρθρο μου στην εφημερίδα “ο Δημότης της Ανατολικής Αττικής”
Το 3ο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής αποτέλεσε σταθμό για την ανασυγκρότηση των δυνάμεων της κεντροαριστεράς, των πρασίνων και της οικολογίας. Η επιστροφή του Ήλιου του ΠΑΣΟΚ ένωσε όλα τα μέλη μας και ισχυροποίησε το κόμμα μας αφού θύμισε σε όλους τι έχει προσφέρει στα 48 χρόνια από την δημιουργία του μαζί με τον ιδρυτή του Ανδρέα Παπανδρέου.
Μεγάλη απούσα από το συνέδριο, αλλά πάντα παρών στις καρδιές η αείμνηστη Φώφη Γεννηματά, η οποία ήταν παρών σε όλους τους αγώνες για δημοκρατία, αλληλεγγύη, ισότητα.
Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 300 ομίλιες μελών και στελεχών της παράταξης ενώ παρεβρέθηκαν όλοι οι εν ζωή Πρόεδροι του ΠΑΣΟΚ και πρώην Πρωθυπουργοί, Κώστας Σημίτης, Γιώργος Παπανδρέου και Ευάγγελος Βενιζέλος, μέσα σε ένα πραγματικά ενωτικό κλίμα.
Ο Πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης από το βήμα του συνεδρίου «έκλεισε» την πόρτα στα στελέχη που «όσους εγκατέλειψαν το ΠΑΣΟΚ για μια καρέκλα και με πυξίδα την εξουσιομανία, χτυπώντας το ανελέητα, δεν θα έχουν καμία θέση στο κόμμα».
Ξεκινάμε μία νέα φρέσκια πορεία, με ανανεωμένα τα όργανα του κόμματος κατά 50% από τη νέα γενιά κάτω των 40 ετών, με σχέδιο και όραμα για την Ελλάδα του μέλλοντος, αλλά και πειστικό αντιπολιτευτικό λόγο με επιχειρημάτα και ρεαλιστικές προτάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και να ανακουφίσουν τους πολίτες.
Η παράνομη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, ακρίβεια είναι βασικά θέματα τα οποία είναι ψηλά στην ατζέντα της κοινωνίας και του ΠΑΣΟΚ. Δυστυχώς η κυβέρνηση της ΝΔ παρακολουθεί παθητικά να σκαρφαλώνουν οι τιμές των καυσίμων καθημερινά χωρίς να κάνει παρεμβάσεις στην μείωση του ΕΦΚ ή του φόρου των καυσίμων. Φόρος ο οποίος αυξήθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τελευταία και παρέμεινε στο 24% μέχρι σήμερα. Έχουμε την 3η πιο ακριβή βενζίνη στην Ευρωζώνη πίσω από την Φιλανδία και τη Δανία με 2,2€/λίτρο, εκ του οποίου το 51,79% είναι φόροι! Το Βέλγιο από τις 18 Μαρτίου προχώρησε σε μείωση του ΕΦΚ βενζίνης και diesel κατά 0,144 το λίτρο, με παρόμοιες κινήσεις να κάνουν οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε (Κύπρος, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πορτογαλία, Σλοβενία, Πολωνία). Το ΠΑΣΟΚ το έχει προτείνει εδώ και πάρα πολλούς μήνες, ενώ η κυβέρνηση απολαμβάνει τα υπερκέρδη από την υπερφολόγηση των καυσίμων, δίνει ψίχουλα μέσω γραφειοκρατικών ψηφιακών διαδικασιών σε όλους εκτός των επαγγελματιών.
Η ακρίβεια συνεχίζει και καλπάζει με 10,2% ο πληθωρισμός, οι ανατιμήσεις έχουν οδηγήσει το 24% των καταναλωτών, σε περιορισμό των αγορών του, το 32% περιόρισε και τις μετακινήσεις του, ενώ το 37% σκέφτεται να περιορίσει και τις διακοπές του. Σύμφωνα με στοιχεία από τις εφημερίδες ο πληθωρισμός πλήττει περισσότερο το εισόδημα των χαμηλόμισθων (750-1100) παρά των υψηλόμισθων. Τα νοικοκυριά με μηνιαίο εισόδημα 750-1100 δαπανούν το 27,1% και 13,6% του εισοδήματός τους για διατροφή και ενέργεια ενώ εισοδήματα πάνω από 3500 ευρώ δαπανούν μόνο το 18,7% και 10,5% αντίστοιχα.
Το 36,2% των Ελλήνων, που ζουν σε ιδιόκτητο σπίτι, ή ενοικιάζουν, καταβάλλουν πάνω από το 40% του εισοδήματός τους για έξοδα στέγασης, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 14,2% (Εurostat). Πρώτο το ΠΑΣΟΚ και ο Νίκος Ανδρουλάκης έβαλε στο δημόσιο διάλογο το ζήτημα της κοινωνικής στέγης, αλλά και της γενικότερης πολιτικής προς τη νέα γενιά που πρέπει να έχει το κράτος ειδικά προς τα νέα ζευγάρια που θέλουν να ξεκινήσουν τη ζωή τους και να κάνουν οικογένεια.
Η χώρα μας διαθέτει για την υγεία μόλις το 4,5% των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ η Πορτογαλία το 7,5% και η γειτονική μας Ιταλία το 10%. Η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας πρέπει να αποτελεί τον πυρήνα των σύγχρονων υγειονομικών μεταρρυθμίσεων, ενώ υπάρχει σημαντική υποχρηματοδότηση και έλλειψη σοβαρού σχεδίου για την αναδιάρθρωση της, ακόμα και σήμερα. Στο συνέδριο με ομιλία μου ανέφερα τα προβλήματα στην Ανατολική Αττική, την έλλειψη Νοσοκομειακής φροντίδας, την υποστελέχωση των κέντρων υγείας της περιοχής και την υποχρηματοδότηση τους δημιούργησαν απογοήτευση και θυμό στους πολίτες.
Ο Αθηνοκεντρικός Σχεδιασμός της Αττικής έχει αφήσει πίσω σε υποδομές την Ανατολική Αττική, η οποία έχει έλλειψη στην διασύνδεση των περιοχών μεταξύ τους. Η δημιουργία αποχετευτικού δικτύου προχωράει με αργά βήματα και όχι για όλες τις περιοχές. Η Συγκοινωνία των πολιτών που ζούν μετά τα 30 χιλιόμετρα από την Αθήνα είναι σχεδόν ανύπαρκτη ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις το εισιτήριο είναι πανάκριβο και πολύ πάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Τελευταία έρχεται να προστεθούν πλήθοςατυχημάτων στους δρόμους της Ανατολικής Αττικής. 1.Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης (26/5) στη Λεωφόρο Μαραθώνος στη Ραφήνα στο ύψος των φαναριών με την Αρίωνος 1 φορτηγό και 3 ΙΧ αυτοκίνητα. 2.Στις 15 Απριλίου αναποδογύρισε αυτοκίνητο στη Λ.Μαραθώνος λίγο πριν την διασταύρωση Ραφήνας. 3.Στις 18 Απριλίου αυτοκίνητο καρφώθηκε στην κολώνα (Λ.Μαραθώνος) λίγο πριν το 2ο Λύκειο Νέας Μάκρης. 4. 1η Μαρτίου αυτοκίνητο κάνει ξαφνικά αριστερά στη Διονύσου (Ανατολή) με αποτέλεσμα ο Αντώνης (πατέρας δύο παιδιών και εργαζόμενος σε δύο δουλειές) που ανέβαινε με τη μηχανή του έχασε το ένα του πόδι από την πρόσκρουση και προσπαθεί να σώσει το δεύτερο με διαδοχικά χειρουργεία. Το τελευταίο περιστατικό με θύμα έναν νέο πατέρα από το Μαραθώνα, είναι το δεύτερο μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια, που άλλος ένας νέος πατέρας και εργαζόμενος μένει ανάπηρος χωρίς να ευθύνεται ο ίδιος.
Στο σημείο χρειάζεται να αναδείξουμε ένα άλλο θέμα το οποίο προκύπτει για τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία καλούνται χωρίς καμία στήριξη από την πολιτεία, να σηκώσουν ένα μεγάλο βάρος νομικών και νοσηλευτικών εξόδων, δυσανάλογων με τη οικονομική τους κατάσταση. Στις περισσότερες περιπτώσεις καθυστερούν οι δικαστικές αποφάσεις, ενώ τα νοσήλια και οι θεραπείες αποκατάστασης πρέπει να γίνονται άμεσα. Για να μην αναφέρουμε το πιο βασικό ότι η οικογένεια του κάθε θύματος στηρίζονται οικονομικά από το μισθό του, με αποτέλεσμα, πέρα των υπολοίπων, να διαταράσσεται δραματικά η βιωσιμότητα της οικογένειας και των παιδιών.
Τα ζητήματα είναι πάρα πολλά χρειαζόμαστε άμεσα λύσεις, ρεαλιστικές πολιτικές για να χτίσουμε ΜΑΖΙ μία δίκαιη κοινωνία, ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος, ΜΑΖΙ!
Λάζαρος Καραούλης
Μέλος Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής